Nekpijn fysiotherapie.

Snel een verlichting van nekpijn door behandeling van de wervelkolom en spieren.

Snel een afspraak voor nekpijn 🤝

Nekpijn kan acuut ontstaan maar ook langere tijd aanwezig blijven. We vinden het fijn om je zo snel mogelijk te ontvangen in de praktijk.

Als na het onderzoek blijkt dat de fysiotherapeut iets voor je kan doen starten we tijdens hetzelfde bezoek nog een behandeling.

Vergoeding door alle zorgverzekeraars 📋

Wij hebben met alle zorgverzekeraars in Nederland een contract afgesloten.

Ben je verzekerd voor fysiotherapie dan regelen wij de declaratie met jouw zorgverzekeraar. Wel zo makkelijk.

Als je geen verzekering (meer) hebt dan betaal je de behandeling zelf. Je krijgt de factuur via ons. Je hoeft niet direct te betalen.

Meer weten over onze tarieven : Vergoeding en Tarieven

Omschrijving.

Nekpijn kan ontstaan door verschillende oorzaken, zoals een slechte houding, stress, blessures, of langdurig gebruik van je telefoon of laptop. 💻

Vaak is het ontstaan van nekklachten een combinatie van meerdere factoren en is het in de meeste gevallen niets ernstigs. Een opstapeling van onschuldige factoren kan echter leiden tot pijnlijke nekklachten.

Hoewel nekpijn meestal geen ernstige oorzaak heeft, kan het toch zorgen voor aanzienlijke ongemakken, zoals stijfheid, hoofdpijn, en verminderde beweeglijkheid van de nek. Langdurige nekpijn kan bovendien een grote impact hebben op je dagelijks functioneren en je algehele welzijn.

Als je last hebt van nekpijn, kan het nuttig zijn om advies in te winnen bij een ervaren fysiotherapeut. Wij kunnen je helpen de reden van de pijn te achterhalen en een passend behandelplan opstellen om je klachten te verlichten en je dagelijks leven te verbeteren.

Dry needling bij nekklachten.

Hoe ziet het nekpijn fysiotherapie er uit?

Gesprek met de fysio over welke klachten je hebt.

Behandeling van de wervelkolom en omliggende spieren.

Adviezen m.b.t. houding en bewegen.

De meeste klachten gaan over in 3-6 behandelingen fysiotherapie.

Wat je gaat bereiken.

Wat ga je doen.

Je nekpijn verhelpen bij FysioVogelzang.

Mensen komen graag terug naar onze praktijk omdat ze onze ontspannen werkwijze en duidelijke aanpak waarderen. We hechten veel waarde aan het creëren van een comfortabele en ontspannen omgeving voor onze cliënten. Dit is voor ons het uitgangspunt om je optimaal te kunnen helpen met jouw nekklachten.

Veel gestelde vragen.

Gaat nekpijn vanzelf over?

In veel gevallen gaan nekklachten na enige tijd vanzelf weer over. Zolang je actief blijft en de nek probeert te bewegen komt het vaak snel weer goed.

Blijven klachten aanwezig of twijfel je over wat je het beste kunt doen, dan kan je het beste een afspraak maken met een van onze fysiotherapeuten.

Moet ik een röntgenfoto maken bij nekklachten?

In bijna alle gevallen is een röntgen foto niet nodig bij nekpijn.

Is het zelf kraken van mijn nek erg?

Nee, je kunt hier niet iets mee kapot maken.

Wel kan het een teken zijn van een verstoring in de samenwerking tussen je nekspieren. Als dit beter gaat zal het gevoel van ‘moeten’ knakken ook minder worden.

Helpt een massage bij nekpijn?

Ja, een massage kan helpen bij het ontspannen van de spieren en het verlichten van pijn. Wij zijn voorstander om dat altijd in combinatie met andere fysiotherapeutische behandelingen te doen zoals oefeningen. Hiermee voorkom je een korte termijn effect dat massage heeft.

Wat kan ik zelf doen bij nekpijn?

Blijf bewegen. Wandelen is bijvoorbeeld erg effectief tegen nekklachten.

Probeer regelmatig je hoofd te draaien en je oor op je schouder te leggen. Hiermee rek je je spieren en blijft je wervelkolom soepel.

💬 Geen antwoord gevonden op je vraag? Neem contact met ons op via de telefoon of e-mail.

💙 Benieuwd naar ervaringen van anderen? Je leest ze hier.

Serieus en fijne sfeer
Review mei 2024: Ze nemen mijn klachten serieus en er heerst een ongedwongen fijne sfeer
Duidelijk en humor

Review april 2024: Prettige en terzake kundige behandeling. Met duidelijkheid en humor.

Maak een afspraak voor nekpijn fysiotherapie.

Extra informatie.

[forminator_form id="4008"]