Veel gestelde vragen.

Suggesties

Wanneer moet ik naar de fysiotherapeut?

Je kunt de fysiotherapeut raadplegen bij verschillende klachten, zoals blessures, pijn in spieren of gewrichten, revalidatie na een operatie, houdingsproblemen of bij chronische aandoeningen.

De fysio is opgeleid om te bepalen of je bij de fysiotherapeut aan het juiste adres bent of dat je beter ergens anders geholpen kunt worden.

Hoe lang duurt een behandeling bij de fysiotherapeut?

Een fysiotherapiesessie duurt meestal 30 minuten. Als je moet revalideren en oefeningen doet in een van onze oefenzalen ben je soms langer bezig. De duur hangt af van de ernst van je klachten en het daarbij passende behandelplan.

Kan ik zonder verwijzing naar een fysiotherapeut gaan?

Ja. Je kunt in bijna alle gevallen rechtstreeks naar de fysiotherapeut gaan zonder verwijzing van een arts. Dit staat bekend als directe toegankelijkheid fysiotherapie (DTF).

Voor chronische aandoeningen of fysiotherapie na een operatie is vaak wél een verwijsbrief nodig van een arts.

Kan fysiotherapie helpen bij chronische aandoeningen?

Ja, fysiotherapie kan een belangrijke rol spelen bij de behandeling van en het leren omgaan met verschillende chronische aandoeningen, zoals artrose, copd, etalagebenen en diabetes.

Wordt fysiotherapie vergoed door de zorgverzekering?

Fysiotherapie wordt vergoed uit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat vergoed wordt hangt af van jouw verzekering die je hebt afgesloten.

FysioVogelzang heeft de beste contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland.
Als je niet verzekerd bent voor fysiotherapie betaal je zelf de behandelingen. De tarieven vindt je op deze pagina.

Hulp bij deze langdurige klachten.

Veel gestelde vragen.

Praktisch