FysioVogelzang – Nek fysiotherapie Groningen

Last van nekklachten?

Ontdek hoe fysiotherapie kan helpen.

Jaren ervaring
0 +
Uitgevoerde behandelingen
Onze beoordeling

Zijn je nekklachten hardnekkig?

Nekpijn komt veel voor. In Nederland is dit de klacht die het meest bij de fysiotherapeut wordt gezien. Nekpijn kan ontzettend vervelend zijn en je beperken in de dagelijkse activiteiten zoals werk of sport. De pijnklachten kunnen uitstralen naar het hoofd, de bovenrug, schouder of de arm. Nekklachten zijn meestal niet ernstig en verdwijnen vaak vanzelf. Nekpijn fysiotherapie kan je helpen sneller van je klachten af te komen en helpen om nekklachten in de toekomst te voorkomen.

2 miljoen Nederlanders met nekpijn

Zoals gezegd komen nek- en bovenrug klachten veel voor. Volgens het RIVM hebben 10-14% van de Nederlanders last van deze klacht. Nekklachten die langer dan 6 weken aanwezig zijn noemen we chronische nekklachten. Nekklachten kunnen vanzelf ontstaan, maar kunnen ook het gevolg zijn van bijvoorbeeld een ongeval.

fysio nekpijn

Nekpijn? Wandel een stukje!

Een wandeling is erg effectief tegen nekpijn. Een wandeling van 20 minuten kan zelfs effectiever zijn dan een aspirine. Probeer je schouders laag te houden tijdens het wandelen.

Krakende geluiden?

De nek kan krakende geluiden maken als je met je hoofd beweegt. Dit kan bij iedereen voorkomen en betekent niet dat er iets is beschadigd.

Röntgenfoto

In de meeste gevallen levert een foto weinig meerwaarde op bij de behandeling van nekklachten. Afwijkingen op een foto hebben vaak geen relatie tot de pijn die je ervaart.

Bewegen is veilig

Als je klachten zonder directe oorzaak zijn ontstaan is het veilig om de nek gecontroleerd te bewegen. Fysiotherapie kan je hierin helpen.

Jouw fysio als helpende hand

We begrijpen dat klachten je dagen negatief kunnen beïnvloeden. We willen je daarom zo snel mogelijk helpen. We kunnen verschillende behandel- en onderzoekstechnieken gebruiken. We zetten ons in om je klachten zo goed mogelijk in beeld te krijgen om vervolgens een passende behandeling voor te stellen.

Ons stappenplan.

Onderzoek

We gaan op zoek naar de oorzaak van je klacht.

Uitleg

We leggen uit wat jouw klacht betekent.

Mobiliseren

Het is belangrijk dat je goed kan bewegen.

Oefeningen

Jij oefent gericht richting jouw doelstelling.

Nazorg

Vragen of terugval? Wij helpen je!

Wat wil jij weer kunnen doen?

Nek- en bovenrug klachten kunnen onze dagelijkse bezigheden en hobby’s flink belemmeren. We vinden het daarom belangrijk om te weten wat je nu niet kan doen door jouw klachten. We proberen onze behandelingen zo vorm te geven dat we continue aan jouw doel werken.

fysiotherapeut groningen

Afspraak fysiotherapie voor nek en bovenrug.

• Vergoeding door alle zorgverzekeraars
  • Plan zelf je afspraak in onze agenda
  • Binnen een werkdag een afspraak
  • Je kunt ook 's avonds bij ons terecht
  • Een verwijzing is niet nodig

Onze gemotiveerde fysiotherapeuten helpen je graag! Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Laat je adviseren en helpen door een van onze fysiotherapeuten.