FysioVogelzang – Hoofdpijn fysiotherapie Groningen

Heb jij hoofdpijn?

Ontdek hoe wij je kunnen helpen.

Jaren ervaring
0 +
Uitgevoerde behandelingen
Onze beoordeling

Bepaalt hoofdpijn jouw dag?

Iedereen heeft wel eens te maken met hoofdpijn. Er zijn mensen die bijna altijd hoofdpijn hebben, maar vaak is de hoofdpijn van korte duur. We kunnen hoofdpijn onder verdelen in verschillende soorten. Hoofdpijn kan ontzettend vervelend zijn. Je kunt er ook onzeker van raken. Hoofdpijn komt veel voor maar gelukkig is de oorzaak meestal niet ernstig. De meeste mensen die voor hoofdpijn fysiotherapie komen hebben last van spierspanningshoofdpijn.

Gevoel van een strakke band om het hoofd

Spierspanningshoofdpijn wordt lang niet altijd veroorzaakt door spanning. Wel kan spanning ervoor zorgen dat de klachten langer aanwezig blijven. Vaak hebben mensen last van een knellend gevoel om het hoofd, alsof er een strakke band is aangetrokken. Ook kunnen spieren in de nek en schouder gevoeliger worden.

Hoofdpijn fysiotherapie is effectief

Fysiotherapie bij spanningshoofdpijn is effectief gebleken. De behandeling bestaat uit het achterhalen van de oorzaak van de klachten. De fysio kan helpen om gespannen spieren te laten ontspannen en de nek vrijer te laten bewegen. Het belangrijkste is dat je zelf weet wat je kan doen als hoofdpijnklachten opkomen. De fysiotherapeut zal je helpen om oefeningen aan te leren die je vervolgens zelf thuis kan uitvoeren.

hoofdpijn fysiotherapie groningen

Ervaar je stress?

Stress is meestal niet de oorzaak van de spanningshoofdpijn. Wel kan spanning ervoor zorgen dat de hoofdpijn aanwezig blijft. Bespreek dit gerust met jouw fysio.

Kenmerkende pijn

Spanningshoofdpijn kenmerkt zich door een drukkende en/of knellende pijn aan beide kanten van het hoofd als een strakke band om het hoofd. Ook kan de nek en schouder gevoelig zijn.

Inspanning is mogelijk

In de meeste gevallen zorgt inspanning niet voor een toename van de hoofdpijn. De fysiotherapeut zal inspanningen met je kunnen doornemen.

Meestal niet ernstig

Spanningshoofdpijn kan ontzettend vervelend zijn. In de meeste gevallen zijn de klachten niet ernstig voor de gezondheid. Laat je goed adviseren door je fysiotherapeut en/of huisarts.

Jouw fysio als helpende hand

We begrijpen dat klachten je dagen negatief kunnen beïnvloeden. We willen je daarom zo snel mogelijk helpen. We kunnen verschillende behandel- en onderzoekstechnieken gebruiken. We zetten ons in om je klachten zo goed mogelijk in beeld te krijgen om vervolgens een passende behandeling voor te stellen.

Fysiotherapeut Danny heeft aanvullende opleidingen gevolgd voor hoofdpijn fysiotherapie. Hij kan je met verschillende behandelmethoden helpen je klachten op te lossen.

Ons stappenplan.

Onderzoek

We gaan op zoek naar de oorzaak van je klacht.

Uitleg

We leggen uit wat jouw klacht betekent.

Mobiliseren

Het is belangrijk dat je goed kan bewegen.

Oefeningen

Jij oefent gericht richting jouw doelstelling.

Nazorg

Vragen of terugval? Wij helpen je!

Wat wil jij weer kunnen doen?

Hoofdpijn klachten kunnen onze dagelijkse bezigheden en hobby’s flink belemmeren. We vinden het daarom belangrijk om te weten wat je nu niet kan doen door jouw klachten. We proberen onze behandelingen zo vorm te geven dat we continue aan jouw doel werken.

fysiotherapeut groningen

Afspraak voor hoofdpijn fysiotherapie.

• Vergoeding door alle zorgverzekeraars
  • Plan zelf je afspraak in onze agenda
  • Binnen een werkdag een afspraak
  • Je kunt ook 's avonds bij ons terecht
  • Een verwijzing is niet nodig

Onze gemotiveerde fysiotherapeuten helpen je graag! Vul je gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Kom van je hoofdpijn af met behulp van fysiotherapie.