Dry Needling

Bent u bekend met dry needling en wilt u graag gebruikmaken van deze therapievorm? Voor dry needling in Groningen kunt u terecht bij fysiotherapiepraktijk FysioVogelzang. In de praktijk bieden wij diverse effectieve dry needling behandelingen aan. We leggen u graag uit wat dry needling is, waar het bij kan helpen en hoe de dry needling behandeling bij ons in Groningen in zijn werk gaat.

Wat is dry needling

Dry needling is een zeer effectieve behandeling bij spierklachten. Dry needling is een nieuwere behandelmethode die uitgevoerd wordt door een fysiotherapeut, omdat dit om een zogenaamde intramusculaire (in de spier) behandeling gaat. Is dit dan hetzelfde als acupunctuur denkt u wellicht? Het heeft raakvlakken, maar het verschil zit in de benadering. Dry needling richt zich op de zogenaamde triggerpoints. De naald wordt in de spier gebracht waarop de spier zal reageren. Het gewenste effect is een verbetering van beweeglijkheid en ontspannen spier.

In tegenstelling tot acupunctuur wordt er bij dry needling maar één naald per keer gebruikt. De fysiotherapeut voert de behandeling met deze ene naald per spier uit. De naald zit maar van korte duur in de spier.

Wat doet dry needling?

Maar waarvoor is dry needling nou precies goed? Waar helpt het tegen? Dry needling helpt u om snel van langdurige spierklachten af te komen. Voor klachten zoals hoofdpijn kunt u acupunctuur toepassen, voor langdurige spierklachten (het maakt niet uit welke spieren) kunt u voor dry needling naar Groningen komen.

Bij dry needling wordt met een dunne acupunctuurnaald een verharding van een spier aangeprikt. Dit heeft als effect dat de spier zich ontspant. Eerst zal de spier zich kort aanspannen, wat even voor een korte pijn die voelt als kramp kan zorgen, maar vervolgens merkt u direct resultaat en voelt u dat de pijn aan uw spier direct weg of afgenomen is. Dit komt doordat het triggerpoint (de plek waar de pijnlijke verharding of spierknoop zich bevindt) losgemaakt is.

• Dry Needling valt onder een reguliere behandeling fysiotherapie
  • Effectieve behandeling van pijnlijke spieren dry needling fysio groningen
  • Eenvoudig toepasbaar, geen tot weinig bijwerkingen  fysio groningen

Afspraak maken voor dry needling

Om een afspraak te maken voor dry needling in Groningen kunt u direct zelf online een afspraak bij ons maken. Liever bellen? Dan mag dat natuurlijk ook. Bel +31612678162 om direct met ons in contact te komen.

Plan zelf uw afspraak in