Mensen die u voorgingen
Algemene beoordeling in 2018

Bent u bekend met dry needling en wilt u graag gebruikmaken van deze therapievorm? Voor dry needling in Groningen kunt u terecht bij fysiotherapiepraktijk FysioVogelzang. In de praktijk bieden wij diverse effectieve dry needling behandelingen aan. We leggen u graag uit wat dry needling is, waar het bij kan helpen en hoe de dry needling behandeling bij ons in Groningen in zijn werk gaat.

Wat is dry needling therapie?

Dry needling is een zeer effectieve behandeling bij spierklachten. Dry needling is een nieuwere behandelmethode die uitgevoerd wordt door een fysiotherapeut, omdat dit om een zogenaamde intramusculaire (in de spier) behandeling gaat. Is dit dan hetzelfde als acupunctuur denkt u wellicht? Het heeft raakvlakken, maar het verschil zit in de benadering. Bij acupunctuur wordt vooral gekeken naar de energetische werking, terwijl dry needling focust op de fysiologie en biochemie. In andere woorden, dry needling richt zich echt op de pijnpunten, ook wel triggerpoints genoemd.

In tegenstelling tot acupunctuur wordt er bij dry needling maar één naald gebruikt. De fysiotherapeut voert de behandeling met deze ene naald per spier uit. De naald zit maar van korte duur in de spier, vaak niet langer dan 10 seconden.

• Eenvoudig online afspraak maken
  • Binnen een werkdag een afspraak
  • Wij regelen de afhandeling met uw zorgverzekeraar

Wat doet dry needling?

Maar waarvoor is dry needling nou precies goed? Waar helpt het tegen? Dry needling helpt u om snel van langdurige spierklachten af te komen. Voor klachten zoals hoofdpijn kunt u acupunctuur toepassen, voor langdurige spierklachten (het maakt niet uit welke spieren) kunt u voor dry needling naar Groningen komen.

Bij dry needling wordt met een dunne acupunctuurnaald een verharding van een spier aangeprikt. Dit heeft als effect dat de spier zich ontspant. Eerst zal de spier zich kort aanspannen, wat even voor een korte pijn die voelt als kramp kan zorgen, maar vervolgens merkt u direct resultaat en voelt u dat de pijn aan uw spier direct weg of afgenomen is. Dit komt doordat het triggerpoint (de plek waar de pijnlijke verharding of spierknoop zich bevindt) losgemaakt is.

Dry needling behandeling in Groningen

U vraagt zich af hoe zo’n dry needling behandeling in Groningen bij ons in zijn werk gaat? De fysiotherapeut begint met het zoeken van de triggerpoints om de hoofdoorzaak van uw pijn te achterhalen. Tijdens de dry needling behandeling in Groningen prikt de fysiotherapeut vervolgens deze triggerpoints aan, zodat uw spieren zich weer kunnen ontspannen.

Na de behandeling zullen uw spieren wat vermoeid en zwaar voelen. Het gevoel lijkt op flinke ‘spierpijn’. Een dag of twee na de behandeling zult u zich echter een stuk beter voelen en zijn de klachten aan de betreffende spieren als het goed is al sterk verminderd. Het kan zijn dat u voor een volledige behandeling nog een keer terug moet komen, maar één behandeling kan afhankelijk van uw klachten ook al voldoende zijn om van uw langdurige spierklachten af te komen.

Maak eenvoudig online een afspraak

Over FysioVogelzang

FysioVogelzang is een fysiotherapiepraktijk waar u terecht kunt voor allerlei disciplines binnen de fysiotherapie en meer. Waar u ook voor komt, u mag altijd maatwerk behandelingen verwachten. Als fysiotherapiepraktijk doen we altijd hard ons best en stellen we zo goed mogelijk een persoonlijk behandelplan op om u snel weer pijnvrij te laten bewegen.

Eerdere patiënten beoordelen ons gemiddeld met een 9,3. Eerst zien, dan geloven? Bekijk dan gerust de reviews die wij hebben ontvangen.

Naast dry needling therapie kunt u ook bij ons in de praktijk terecht voor:

Wij regelen voor u de vergoeding met uw zorgverzekeraar indien dit van toepassing is op uw behandeling.

FysioVogelzang is aangesloten bij alle Nederlandse zorgverzekeraars

Afspraak maken voor dry needling Groningen

Om een afspraak te maken voor dry needling in Groningen kunt u direct zelf online een afspraak bij ons maken. Liever bellen? Dan mag dat natuurlijk ook. Maak een afspraak door ons contactformulier in te vullen of door contact met ons op te nemen via 06-12678581 of door te mailen naar info@fysiovogelzang.nl.