Geen categorie

Nekpijn, de meest voorkomende klacht in de behandelkamer!

Je herkent het misschien wel, dat stijve gevoel in uw nek wanneer je ’s ochtends opstaat. Je hebt niet het vermogen om volledig over je schouder te kijken. Nekklachten komen wereldwijd erg veel voor. Maar liefst 70% van de wereldbevolking heeft wel eens een stijve nek. Het onvermogen om ’s ochtends vrijuit het hoofd te kunnen bewegen is voor veel mensen dan ook erg herkenbaar. Stijve nek- en schouderspieren zijn de meest bekende symptomen van deze klacht. Ook komt het vaak voor dat een stijve nek gepaard gaat met hoofdpijn

"Nekklachten verdwijnen in de meeste gevallen vanzelf"

Nekklachten en de soms bijbehorende hoofdpijn worden vaak veroorzaakt door myofasciale triggerpoints in de spieren, maar kan ook vanuit de nekwervels komen. Nekpijn kan heel geleidelijk opkomen, maar kan zich ook heel acuut voordoen. Stress, voeding en slechte slaap leiden bij veel mensen ook tot nekklachten. Verder is het goed om te letten op je houding, in welke positie staat je hoofd nu terwijl je dit leest?

Nekklachten verdwijnen bij de meeste mensen vanzelf. De klachten duren dan hooguit 6 weken. Bij een ‘afwijkend’ beloop nemen de klachten niet af maar blijven deze onveranderd of nemen ze zelfs toe. In dat geval kan fysiotherapie de uitkomst bieden. Met behulp van fysiotherapie kunnen vrijwel alle nekklachten worden behandeld. FysioVogelzang zet erg in op de uitleg van uw klachten. De ervaring leert dat als men weet wat de oorzaak is van de klachten, mensen bewuster omgaan met de nek en daardoor positieve invloed kunnen uitoefenen op het herstel.

Wilt jij sneller van jouw nekklachten af en wil je daarbij geholpen worden door een ervaren fysiotherapeut? Neem dan direct contact op met onze praktijk. De koffie staat voor je klaar!

1 Reactie

1. Wat goed dat je een persoonlijke en geinteresseerde manier van behandelen hebt. Het vervelende van nekpijn is inderdaad dat het snel hoofdpijn teweegbrengt. Met zulke klachten is werken heel moeilijk.